Versand in 24 Stunden. Lieferkosten 15 Euro

Jak skutecznie polepszyć wygląd włosów i paznokci?

Najczęściej kiedy zaczynamy obserwować pogarszającą się kondycję włosów, czy paznokci zaczynamy sięgać po specyfiki, które działając na zewnątrz mają przywrócić ich zdrową kondycję. To jeden z podstawowych błędów, jakie możemy popełnić. Jeżeli pogorszenie kondycji włosów i paznokci nie wynika z naszych działań tj. zbyt intensywne farbowanie, czy nakładanie akryli na paznokcie, powinniśmy odbierać to, jako sygnał od organizmu, że zaczyna mu brakować substancji odżywczych. Tylko „naprawienie szkód” od wewnątrz może przywrócić ich naturalne piękno.

Jak powinny wyglądać zdrowe włosy i paznokcie?

Zdrowe paznokcie są równomiernie ubarwione, gładkie, mocne, o kolorze bladoróżowym bądź cielistym. Włosy są optymalnie lśniące, bez rozdwojonych końcówek. Łysienie jest dziedziczne, jednak niektóre przypadki wypadania lub przerzedzania włosów mogą wskazywać na problem zdrowotny.

Co więc jeśli zaczynamy zauważać pogorszenie ich kondycji? W pierwszej kolejności zadbaj o swoją dietę kierując się poniższymi wskazówkami:

  1. Jedz zdrowe tłuszcze.

Przykładami zdrowych tłuszczów są oliwa z oliwek, olej kokosowy, orzechy, nasiona i awokado. Zdrowie każdej błony komórkowej w Twoim ciele zależy od tłuszczów w Twojej diecie. Spożywanie diety beztłuszczowej lub niskotłuszczowej może prowadzić do słabego wzrostu paznokci i włosów oraz pogorszenia ich kondycji. Upewnij się, że każdy posiłek zawiera wystarczającą ilość zdrowych tłuszczy.

  1. Dostarcz organizmowi wystarczającej ilości białka.

Włosy i paznokcie są zbudowane z białek strukturalnych, w tym m.in. z kolagenu i keratyny. Odpowiednia ilość białka w diecie jest kluczowa, aby zapewnić budulec, z których wyrastają silne włosy i paznokcie. Koniecznie włącz wartościowe białka do swojej diety. Pamiętaj też o odpowiednim poziomie kolagenu. Z wiekiem zaczynamy go tracić, dlatego warto włączyć suplementację.

  1. Suplementuj olej rybny.

Olej rybny zawiera niezbędny kwas tłuszczowy zwany Omega-3, którego większość osób ma niedobory. Kwasy tłuszczowe Omega-3 odżywiają mieszki włosowe, zapewniając mocniejsze, lśniące włosy, które szybciej rosną. Również paznokcie stają się mocniejsze i mniej łamliwe. Przyjmuj co najmniej 3000 mg wysokiej jakości oleju rybnego dziennie.

  1. Nie zapominaj o GLA.

Podobnie jak olej rybny, GLA (kwas gamma-linolenowy) jest kolejnym kwasem tłuszczowym, który jest trudny do uzyskania z samego pożywienia. Olej z nasion ogórecznika bądź wiesiołka zawiera wysoką zawartość GLA i doskonale się sprawdzi w przypadku suchych włosów, rozdwojonych końcówek i łamliwych, wolno rosnących paznokci. Spożywaj 600 mg GLA dziennie.

  1. Wyeliminuj nadmiar cukru z diety.

Przetworzona żywność i napoje zawierające dużą ilość cukru pozbawiają Cię niezbędnych dla Twojego organizmu składników odżywczych tj. wapń, magnez, cynk, siarka i wiele innych. Ponadto cukier niszczy włókna kolagenowe, które stanowią budulec Twoich włosów i paznokci. Przeanalizuj swoją dietę i wyeliminuj te produkty, które zawierają dużo cukrów prostych.

.