Jak odnieść sukces w e-commerce? Wywiad z Michałem Lasockim

059611_r0_620

O historii e-sprzedaży i sukcesie w e-commerce magazynowi Marketing & biznes opowiada Michał Lasocki założyciel i dyrektor generalny Inteson Europe.

Po pierwsze Michał, gratulacje spektakularnej sprzedaży. Powiedź proszę ile czasu zajęło Ci podjęcie decyzji o sprzedaży własnego e-sklepu? Pewnie decyzja nie należała do łatwych?

Sprzedaż sklepu po 10 latach jego prowadzenia nie jest nigdy łatwa. To takie pierwsze biznesowe dziecko, które trzeba było oddać w dobre ręce. Decyzję podjąłem rok temu, kiedy uświadomiłem sobie, że nie mam już czasu doglądać sklepu i zajmować się sprzedażą detaliczną. Sklep internetowy to jednak duże wyzwanie w branży tak mocno specjalistycznej. Ciężko było znaleźć osobę, która się na tym zna i wie o co chodzi w sprzedaży yerba mate. Jestem przekonany, że nowy właściciel ETIN group, będzie poświęcał czas i dbał jeszcze bardziej o stałych klientów YerbaMateStore.pl

Jak się zaczęła Twoja przygoda z Yerba mate, dlaczego właśnie sprzedaż tej herbaty?

Yerba mate odkryłem podczas jednej z zagranicznych wycieczek i od razu przypadła mi do gustu. Po powrocie do Polski nie mogłem jej nigdzie znaleźć, nawet w funkcjonujących w Internecie sklepach ze zdrową żywnością. Postanowiłem więc, że zacznę ją sprowadzać do Polski. Na początku zacząłem od małych zamówień ale kiedy zorientowałem się, że można na tym zarobić, zacząłem sprowadzać ilości hurtowe na potrzeby mojego sklepu internetowego.

Przez lata prowadzenia e-sklepu z pewnością napotkałeś na różne trudności. Jakie są największe wyzwania w życiu ekomersiaka?

Michał, tu zgaduję: papierologia urzędnicza ?

Problem był właściwie na każdym kroku, główny to brak doświadczenia w biznesie oraz kłopoty z finansowaniem. Dużo czasu zajęło znalezienie dobrych, zaufanych dostawców. Ameryka południowa to bardzo ciężki rynek jeśli chodzi o zakupy. Długi czas oczekiwania na przygotowanie zamówienia. Nikomu nigdy tam się nie spieszy. Rzadko też ktoś odbiera telefon czy maila. ł potęgą a niestety szybko upadł.

Coraz częściej widzę na grupach e-commercowych chęć sprzedaży swojego interesu ikomersowego. Jak sądzisz, z czego to wynika?

Duża część osób zakładających sklep nie mając doświadczenia w sprzedaży. Osoby zakładające sklep często wywodzą się z branży IT lub marketingu gdzie niekoniecznie znają realne potrzeby konsumenta. Drugim powodem jest to że klient chce zrobić zakupy kompleksowo, czyli chce w swoim sklepie mieć duży asortyment z produktami.

Inwestorzy w e-commerce. Temat tabu. Na Zachodzie nie ma problemu, aby pozyskać mniejszego lub większego inwestora. U nas boom na start-upy powoduje, że inwestorzy wolą niepewny interes, niż stabilny ikomers. Czego brakuje polskim sklepom, a może ich właścicielom, aby pozyskiwać zewnętrzny kapitał?

Polska moim zdaniem ma ten czas przed sobą, inwestorzy często wywodzą się z tradycyjnych biznesów dlatego też nie rozumieją tego typu inwestycji. Łatwiej jest zainwestować w coś co się zna i można przewidzieć skutki. W branży e-commerce bywa różnie, można tutaj dać za przykład sklep merlin, który kiedyś był potęgą a niestety szybko upadł.

Po sprzedaży swojego głównego biznesu będą wakacje, czy kolejny biznes będziesz rozkręcał?

Sklep internetowy nie był główną siłą napędową mojego biznesu. Od 2011r rozwijam markę własną zdrowych i ekologicznych produktów Intenson. Chciałbym aby Polacy pokochali superzdrowe produkty, które sprzedajemy. Żeby zrozumieli jak ważne jest zdrowe odżywianie i aktywny tryb życia. Moja praca to moja pasja więc nie czuję potrzeby wyjeżdżania na dłuższe wakacje. Często zwiedzam plantacje u swoich dostawców można przy tym dużo się nauczyć o produktach i nie tylko.

Czego życzyć Ci w biznesowej przyszłości?

Większej świadomości konsumenckiej na temat niezliczonych korzyści jakie oferuje nam czyste zdrowe jedzenie, wolne od chemii i spożywczych ulepszaczy. Rynek produktów ekologicznych stale rośnie a jakość produktów Intenson obroni się sama.

shop

SKLEP INTERNETOWY

Kup nasze produkty online

business

KLIENT BIZNESOWY

Strefa zakupów hurtowych.